Saturday, January 8, 2011

Hot Mama!


sekarang ni aku tengah preggy dalam 8 bulan lebih.. aku dijangka bersalin pada 13 feb 2011 - sehari sebelum Valentine's Day.. ni tinggal lagi 36 ari untuk aku standby.. wah! tiba2 rase cuak giler ni.. dup dap dup dap!

aku da wat 3d/4d scan kat Klinik Pakar Wanita Liu & Vincent, Melaka & doc sahkan yg aku preggy baby boy.. time check-up kat Hospital Pantai Ayer Keroh & Putra Medical Centre Kedah pun doc confirmed baby boy.. setiap kali scan memang baby aku tunjukkan bebird dia tanpa malunye.. ade lak sesetengah org cakap aku ni preggy baby girl.. x kisah la boboy ke gegirl ke, yg penting baby aku sihat walafiat.. :)

aku da beli barang baby skit2 & baju baby lebih pada kaler biru.. design baju pun lebih pada boy.. motip aku confident sangat kuar nanti baby boy.. even nama untuk baby boy pun da pilih.. nama baby girl gak yg x pilih2 lg.. kalo kuar nanti baby girl terpaksa la pakaikan baju kaler biru dulu.. nanti baru beli pink.. huhuhu

sebelum preggy berat aku 40kg je tp sekarang ni berat aku naik 50kg.. aku membesar & berkembang dengan majunye.. dalam 8 bulan lebih je naik 10kg.. korang mampooo? harap2 pas da bersalin nanti leh dapat balik body shape lama.. risau gak kalo baju & suar jeans lama x leh pakai lagi.. skrg ni berat baby 2.6kg.. tolong doakan aku dapat bersalin secara normal ye.. aku x dpt nak bayangkan camne aku nak push baby kuar.. xde pengalaman lagi wei! T_T

ni aku tepek gambar aku dgn perut yg moncit.. siyes perut aku besar giler & aku yakin korang mesti ckp dalam ati ayat yg sama gak - besarnye perut dia ni! x padan dengan aku yg kecik molek ni kan.. berat hokay nak bwk perut ke hulur ke hilir tapi aku hepi je..  kalo aku g mane2 pun mesti org pandang semacam.. agaknye diaorg ni takut aku terberanak kat situ kut.. hahaha!

6 comments:

Unknown said...

awal awak lg la dr wife saya.....apa pun harap semuanya selamat...nanti.

Marya Hana said...

feewwiiitt, date tu cun!

cheche kan kecik je, tp perot besar, gayat nampaknya.. ~
ape2 pon hot mama lah nnt!! :)

Jijie said...

zlan - thx ye! hrp wife awk pun selamat bersalin.. :)

Jijie said...

marya - mgkn leh jadik awal or lmbt gak.. risau ni.. T_T

hrp2 leh push smpi baby kuar.. hehehe

Ijah EmoTemo said...

insyaAllah semua nya ok nnt :) err nk kena ckp gd luck jgk ke? ehehehe

Jijie said...

ckp cayokkk je.. huhuhu